„Metoda Hiszpańska”
Rozwijanie indywidualnych cech ułatwiających zdobycie zatrudnienia.:
Cele szkolenia:
Poznanie nowych technik pracy z Klientem. Nabycie umiejętności łączenia indywidualnych i grupowych form pracy z Klientem.
Opis narzędzia:
Metoda hiszpańska to metoda służąca rozwijaniu indywidualnych cech, ułatwiających zdobycie zatrudnienia. Jest metodą pracy z osobami bezrobotnymi, które charakteryzuje bardzo mała motywacja do podejmowania działań związanych z poszukiwaniem pracy.
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne (3 dni)
Uczestnicy: Doradcy zawodowi, Liderzy Klubu Pracy, osoby pracujące z osobami biernymi zawodowo.
Zakres tematyczny:
- Teoretyczne podstawy systemowego podejścia zorientowanego na rozwiązanie problemu, ukierunkowanego na zasoby klienta
- Metody pracy z klientami - podstawy teoretyczne określające wzajemny stosunek doradcy i klienta.
- Definicja i cele metody hiszpańskiej.
- Adresaci programu – kryteria doboru
- Podstawowe techniki pracy i cel ich stosowania.
- Łączenie indywidualnych i grupowych form pracy z klientem: fazy pracy indywidualnej i fazy pracy grupowej
- Ramowy rozkład programu
- Wdrożenie metody hiszpańskiej w pracę z różnymi grupami klientów. Informacje praktyczne po zastosowaniu metody.
- Narzędzia i metody stosowane w poradnictwie zawodowym.
Metoda szkolenia: Szkolenie jest realizowane w formie wykładów, ćwiczeń indywidualnych i grupowych, dyskusji kierowanej.
Prowadzący: Autor metody