ZREALIZOWANE PROJEKTY KRAJOWE i UNII EUROPEJSKIEJ

Tytuł projektu

 Źródło
finansowania

 Okres realizacji
od-do

Opis

– do kogo było kierowane wsparcie (grupa docelowa), ile osób objęto wsparciem w projekcie, czy uzyskano zamierzone efekty (zrealizowano wskaźniki), jakie działania podjęto (np. doradztwo zawodowe, szkolenie, integracja), czy rozliczono umowę w całości.

 PROJEKT Erasmus+ „Doradztwo zawodowe na rzecz zwiększenia udziału mniejszości narodowych i etnicznych w kształceniu zawodowym”

nr 2023-1-PL01-KA210VET-000165526

WYRÓŻNIENIE KOMISJI EUROPEJSKIEJ 

GOOD PRACTICE

UE/ KE/ FRSE 01-09-2023 31-10-2024

Głównym celem projektu Erasmus+ „Doradztwo zawodowe na rzecz zwiększenia udziału mniejszości narodowych i etnicznych w kształceniu zawodowym” było opracowanie metodologii i narzędzi diagnozy dla doradców kariery (zawodowych), którzy zajmują się prowadzeniem sesji doradczych dla mniejszości narodowych i etnicznych (MNiE). Projekt zrealizował główny priorytet Erasmus+ w zakresie inkluzji i różnorodności – tworzył mechanizmy rzeczywistej integracji społecznej mniejszości narodowych i etnicznych, budując pomost między uczestnikami a społeczeństwem przyjmującym.

W projekcie zrealozowano następujące działania ( szczegółowy wyciąg zapisu wniosku o dofinasowanie i raportu końcowego wraz z prezentacją rezultatów GOOD PRACTICE :

DZIAŁANIE I - WYMIANA DOBRYCH PRAKTYK

23 cudzoziemców pochodzenia romskiego z Ukrainy  poprzez wymianę dobrych praktyk dokona integracji społecznej przez włączenie uczestników w życie społeczne, edukacyjne i zawodowe w Polsce oraz rozpocznie przełamanie barier kulturowych, językowych i środowiskowych. Działanie to służyło przede wszystkim temu, aby stworzyć warunki do integracji – rozumianej zgodnie z priorytetami programu Erasmus+ jako „zapewnienie równych szans, dostępu, inkluzji i sprawiedliwości we wszystkich działaniach, ze szczególnym uwzględnieniem uczestników z mniejszymi szansami” (Erasmus+ Programme Guide, Inclusion and Diversity Strategy).

Integracja była realizowana poprzez:

  • udział uczestników w warsztatach i spotkaniach łączących ich z lokalnym środowiskiem edukacyjnym i instytucjami wsparcia,
  • tworzenie przestrzeni współpracy z doradcami i instytucjami rynku pracy w formule dostosowanej kulturowo,
  • kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych potrzebnych do funkcjonowania w polskim społeczeństwie,
  • wzmacnianie poczucia sprawczości i własnej wartości, co zwiększało gotowość uczestników do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym i gospodarczym.
DZIAŁANIE II - OPRACOWANIE METODOLOGII I NARZĘDZI DIAGNOZY DLA DORADCÓW ZAWODOWYCH

Wypracowane w projekcie rezultaty – Metodologia opracowywania Indywidualnego Planu Kariery dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych (IPKMNEo) oraz Metodologia wdrażania IPKMNE (IPKMNEw) – stanowią narzędzia integracji, przede wszystkim jako istrumenty włączające. Opracowane w nich wytyczne do realizacji integracji przez wdrażanie w społecznościach mniejszości narodowych planów karier oraz dwa narzędzia diagnostyczne online (Test Zainteresowań i Predyspozycji Zawodowych dla Mniejszości Narodowych i Etnicznych) zostały zaprojektowane tak, aby odpowiadać na realne potrzeby osób zagrożonych marginalizacją i wspierać ich wchodzenie do wspólnoty społecznej oraz rynku pracy.

Tym samym projekt zrealizował główny priorytet programu KE Erasmus+ w zakresie inkluzji i różnorodności – stworzył mechanizmy rzeczywistej integracji społecznej mniejszości narodowych i etnicznych, budując pomost między uczestnikami a społeczeństwem przyjmującym.

DZIAŁANIE III - UPOWSZECHNIANIE PROJEKTU

DZIAŁANIE IV – ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

Projekt pt. "Szkolenia z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego -makroregion nr II (warmińsko-mazurskie, mazowieckie, łódzkie, podlaskie, subregion małopolski) 

UE POWR

Etapy     2022-03-01
               2023-08-31-

            2022-01-01

Celem głównym było przygotowanie kadry 3795 osób (3170K, 625M) realizujących zadania z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkołach i placówkach systemu oświaty z terenu makroregionu nr 2 (woj. warmińmazurskie,mazowieckie,łódzkie,podlaskie) w okresie do końca VIII 2023 r. do stosowania nowych rozwiązań organizacyjno-prawnych w pracy z uczniami i dorosłymi, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań zintegrowanego systemu kwalifikacji.

Akademia Kreatywnych Dzieci

 

UE 2023-06-30  Głównym celem projektu było zwiększenie dostępności do edukacji przedszkolnej poprzez utworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego w gminie M. Białystok, oraz doskonalenie umiejętności i kompetencji nauczycieli ośrodków wychowania przedszkolnego niezbędnych do pracy z dziećmi oraz wsparcie rozwoju u dzieci kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw niezbędnych na rynku pracy.
Szansa na starcie UE 01.09.2021 -
31.10.2023

Działanie/Poddziałanie: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 - 2020, Oś Priorytetowa III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.3 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki., Poddziałanie 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki. Priorytet Inwestycyjny: 10.4 Lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwienie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami

Celem głównym projektu było podniesienie do 31.10.2023 r. poziomu skuteczności kształcenia zawodowego, wyrównanie dysproporcji w nauce, wzmocnienie kompetencji kluczowych, umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, wzrost wiedzy praktycznej i doświadczenia zawodowego w dostosowaniu do potrzeb lokalnych pracodawców 120 uczniów (54K) oraz doskonalenie kompetencji zawodowych 20 nauczycieli (10K) w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Suwałkach poprzez realizację kompleksowych programów rozwojowych

Projekt zrealizaował także działania skierowane do uczniów cudzoziemskich w szkole( migranci, uchodźcy), obywateli Ukrainy, którzy stanowili część społeczności szkolnej. Integracja realizowano jako proces włączania uczniów przybywających z innego kraju do życia społecznego, edukacyjnego i kulturowego szkoły i lokalnego otoczenia.

Działania integracyjne obejmowały:

  • warsztaty międzykulturowe rozwijające otwartość, tolerancję i umiejętności komunikacji międzykulturowej,
  • spotkania integracyjne i wydarzenia edukacyjno-kulturalne, które budowały więzi między uczniami polskimi i cudzoziemskimi,
  • wspólne projekty uczniowskie, w których młodzież z różnych środowisk pracowała razem nad zadaniami praktycznymi,
  • mentoring rówieśniczy, polegający na wsparciu cudzoziemców przez polskich kolegów w adaptacji do życia szkolnego,
  • aktywności kulturalne, umożliwiające uczniom cudzoziemskim prezentację własnych tradycji i języka, co sprzyjało wzajemnemu poznaniu i budowaniu postaw szacunku,
  • współpracę z lokalnym środowiskiem i pracodawcami, dzięki której cudzoziemcy brali udział w praktykach i wydarzeniach wspólnie z uczniami polskimi, co sprzyjało przełamywaniu barier i ułatwiało adaptację do nowego otoczenia.

Na etapie planowania złożono udział cudzoziemców w ogólnej grupie 120 uczestników, bez wyodrębniania osobnej ścieżki rekrutacyjnej, tak aby proces integracji odbywał się w sposób naturalny, poprzez wspólną edukację, praktykę i życie szkolne ( bez działań selekcyjnych)

Projekt „Szansa na starcie” wzmocnił kompetencje zawodowe i kluczowe uczniów, ale także w istotny sposób przyczynił się do integracji społecznej i kulturowej młodzieży cudzoziemskiej (uczniów z Ukrainy) przygotowując ją do pełnego uczestnictwa w życiu lokalnej społeczności i rynku pracy w regionie.

Nowoczesne kształcenie zawodowe w Bielsku Podlaskim UE 01.09.2020 -
31.05.2023

Działanie/Poddziałanie: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 - 2020, Oś Priorytetowa III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.3 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki., Poddziałanie 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki. Priorytet Inwestycyjny: 10.4 Lepsze dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy, ułatwienie przechodzenia z etapu kształcenia do etapu zatrudnienia oraz wzmacnianie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego i ich jakości, w tym poprzez mechanizmy prognozowania umiejętności, dostosowania programów nauczania oraz tworzenia i rozwoju systemów uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodu realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami

Celem głównym projektu było zwiększenie poziomu skuteczności kształcenia zawodowego, wyrównanie dysproporcji w nauce, wzmocnienie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, wzrost wiedzy praktycznej i doświadczenia zawodowego w dostosowaniu do potrzeb lokalnych pracodawców 290 uczniów (107K) oraz doskonalenie kompetencji zawodowych 14 nauczycieli (12K) z 2 szkół zawodowych w Bielsku Podlaskim do 31.05.2023 r. poprzez realizację kompleksowych programów rozwojowych na podstawie indywidualnej diagnozy szkoły

Białostocka Szkoła Ćwiczeń   UE 2020-09-01 -
2022-12-31

Celem projektu była poprawa funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów, kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych tzw. transversal skills niezbędnych na rynku pracy obejmujących: matematyczno-przyrodnicze umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin), ICT, umiejętność rozumienia (ang. literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy, jak również nauczania eksperymentalnego oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.

Krok w stronę samodzielności UE 2020-03-01 -
2022-06-30

Celem głównym projektu było podniesie kwalifikacji zawodowych uczniów, udoskonalenie umiejętności uniwersalnych, kompetencji kluczowych oraz wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie przygotowania do pracy, dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz dostosowanie rozwojów systemu uczenia się poprzez praktyczną naukę zawodów realizowaną w ścisłej współpracy z pracodawcami.

Działania szczególowe skierowane do osób bezrobotnych, obejmowały takze obywateli Ukrainy, i miały na celu nie tylko podniesienie kwalifikacji, ale również włączenie społeczne i kulturowe. W ramach projektu uczestnicy brali udział w:

  • warsztatach integracyjnych rozwijających umiejętności komunikacyjne i współpracy w grupie,
  • zajęciach wzmacniających kompetencje społeczne, potrzebne do adaptacji w środowisku pracy i lokalnej społeczności,
  • spotkaniach z pracodawcami oraz przedstawicielami instytucji lokalnych, które sprzyjały budowaniu relacji i przełamywaniu barier między cudzoziemcami a społecznością przyjmującą,
  • praktykach zawodowych realizowanych w grupach mieszanych, co sprzyjało współpracy i integracji między uczestnikami o różnym pochodzeniu.

W projekcie przewidziano także udział osób bezrobotnych z regionu, w tym cudzoziemców – którzy stanowili część ogólnej liczby uczestników ( osoby z kartą Polaka, kartą stałego pobytu, osoby z podwójnym obywatelstwem) dzięki czemu wsparcie miało charakter zarówno aktywizacyjny, jak i integracyjny.

Projekt „Robimy krok w stronę samodzielności” łączył aktywizację zawodową z integracją społeczną, przygotowując uczestników do funkcjonowania w środowisku edukacyjnym, społecznym i zawodowym oraz zwiększając ich szanse na podjęcie zatrudnienia w lokalnej gospodarce.

Nowoczesna Szkoła – podnoszenie kompetencji kluczowych uczniów bielskich liceów UE 2020-08-18 -
2022-02-28

Głównym celem projektu było wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej 2 Bielskich Szkół Licealnych oraz doposażenie 2 pracowni przedmiotowych. Projekt miał zapobiec przedwczesnemu kończeniu nauki oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego oraz ponadgimnazjalnego.

W projekcie realizowano działania integracyjne, które obejmowały włączenie uczniów cudzoziemskich szkoły (obywateli Ukrainy migranci) , do wszystkich działań edukacyjnych, co sprzyjało ich adaptacji w nowym środowisku szkolnym. Integracja odbywała się poprzez:

  • wspólne zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w grupach mieszanych,
  • wyrównywanie szans edukacyjnych i językowych uczniów cudzoziemskich,
  • budowanie więzi rówieśniczych oraz współpracę między uczniami o różnym pochodzeniu kulturowym,
  • udział cudzoziemców w wydarzeniach szkolnych i kulturalnych wzmacniających poczucie przynależności.

Projekt ukierunkowany na rozwój edukacyjny, pełnił również funkcję integracyjną, wspierając cudzoziemców migrantów w adaptacji społecznej i kulturowej w środowisku  szkolnym.

Mamo! Tato! Praca wraca! Utworzenie nowych miejsc opieki żłobkowej   UE

2019-08-01 -
2021-07-31

Głównym celem projektu było zwiększenie dostępności opieki żłobkowej w mieście Białystok dla dzieci w nowych Żłobku „Szumilas” oraz wzrost aktywności zawodowej rodziców. Uczestnikami projektu były osoby powracające na rynek pracy po przerwie na urodzenie/wychowanie dziecka oraz osoby, które ze względu na opiekę nad dzieckiem były bezrobotne lub bierne zawodowo.

Edukacja specjalna w powiecie bielskim RPO WP 02.2017 -
01.2019

Cel projektu to  „Edukacja specjalna w powiecie bielskim” realizowany jest przez Narodowe Forum Doradztwa Kariery w Warszawie reprezentowane przez Biuro w Białymstoku w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej III: „Kompetencje i kwalifikacje”, Działania 3.1 „Kształcenie i edukacja” Poddziałania 3.1.2 „ Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych”, Priorytetu inwestycyjnego 10.1 „Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości wczesnej edukacji elementarnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, z uwzględnieniem formalnych, nieformalnych i pozaformalnych ścieżek kształcenia umożliwiających podjęcie kształcenia i szkolenia”.

Celem głównym Projektu było wyrównanie szans edukacyjnych 45 uczniów niepełnosprawnych (14 K) przez realizację zajęć specjalistycznych i doradztwa zawodowego, włączenie 70 rodziców w proces wspomagania rozwoju uczniów niepełnosprawnych oraz podniesienie jakości kształcenia w Zespole Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Bielsku Podlaskim poprzez doskonalenie kompetencji 9 nauczycieli (9 K) i doposażenie 6 pracowni oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły o zajęcia z dogoterapii do stycznia 2019 r.

Grupę docelową projektu stanowi 45 uczniów ( 14K, 31 M), 9 nauczycieli (9K) Zespołu Szkół Specjalnych im. Jana Pawła II w Bielsku Podlaskim. Wsparciem zostanie objętych 30 uczniów (6 K, 24 M) szkoły podstawowej, 15 uczniów (8K, 7M) gimnazjum, w wieku do 21 roku życia.

Projekt zrealizowany zgodnie z harmonogramem. Osiągnięto założone wskaźniki.

Uczeń z pasją – kompleksowe wsparcie uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wyborze optymalnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych UE 01.01.2017 -
31.10.2019

Cel projektu : Projekt skierowany do społeczności uczniowskiej  I nauczycielskiej 80 szkół, których organami prowadzącymi jest 22 jst. Z obszaru MOF Poznań. Projekt został opracowany na podstawie diagnozy odnoszącej się do potrzeb każdej z 80 szkół. Rezultat realizacji: doposażenie szkół poprzez zakup odpowiednich pracowni i ich wykorzystanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych, doposażenie szkół z zakresu doradztwa zawodowego, ośrodków kariery wg zaadoptowanego standardu SPINKA, nabycie kompetencji kluczowych przez uczniów, podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej.

Programy Równowaga Praca-Zycie jako instrument podtrzymania zatrudnienia i aktywizacji zawodowej młodych rodziców”. RPO WP 01.10.2016 -
30.09.2018

Celem projektu było wypracowanie i wdrożenie do końca IX 2018 r. w 20 organizacjach z sektora publicznego z woj. podlaskiego Programów Równowaga Praca-Życie (PRP-Ż), ze szczególnym uwzględnieniem elastycznych form zatrudnienia przyjaznych rodzinie, ułatwiających podtrzymanie zatrudnienia opiekunów dzieci do lat 3, powracających do pracy po przerwie związanej z urodzeniem i wychowaniem dziecka, oraz aktywizacja zawodowa opiekunów dzieci do lat 3 pozostających bez zatrudnienia.

Działania w ramach projektu:

Wsparcie pracodawców z sektora publicznego:
•szkolenia z wypracowania i wdrożenia Programu Równowaga Praca-Życie, w tym stosowania elastycznych form zatrudnienia przyjaznych rodzinie;
•przeprowadzenie diagnozy sytuacji wyjściowej w organizacjach oraz audytów stanowisk pracy w kontekście wdrożenia elastycznych form zatrudnieni, w tym telepracy
•doradztwo prawne w zakresie wdrażania instrumentów Programu Równowaga Praca-Życie
• wsparcie pracowników – opiekunów dzieci do lat 3, przebywających na urlopach rodzicielskich i macierzyńskich w ich powrocie do pracy, w formie warsztatów grupowych, doradztwa zawodowego, szkolenia i coachingu
•wsparcie zatrudnienia opiekunów do lat 3 (granty na telepracę, świadczenia aktywizacyjne)
Wsparcie osób przebywających na urlopach macierzyńskich/rodzicielskich, powracających do pracy lub pozostających bez zatrudnienia:
•warsztaty „Mama/tata wraca do pracy”;
•szkolenia nt. „Sposobów godzenia życia zawodowego i rodzinnego przy zastosowaniu elastycznych form zatrudnienia”;
•coaching godzenia życia zawodowego i rodzinnego oraz indywidualne doradztwo zawodowe
•szkolenie przygotowujące do wykonywania pracy na zasadzie telepracy
•zatrudnienie na zasadach telepracy oraz z wykorzystaniem świadczenia aktywizacyjnego
Projekt rozliczony. Założono osiągnięte wskaźniki.

Nowoczesna szkoła – drogą do rozwoju RPO WP 01.08.2018 -
31.12.2020

Celem projektu było podniesienie do 07.2020 jakości oferty edukacyjnej czterech Szkół Podstawowych z Bielska Podlaskiego, wyrównanie dysproporcji w nauce, wzmocnienie kompetencji kluczowych i społecznych 408 uczniów (191K) oraz 64(52K)nauczycieli w zakresie pedagogiki specjalnej i TIK poprzez realizację dodatkowych zajęć , szkoleń oraz doposażenie 15 pracowni w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK.

Zadania w projekcie:

1. Doposażenie Szkół w pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK
2. Wyposażenie szkolnych pracowni w narzędzia do nauczania matematyki i przyrody z zastosowaniem metody eksperymentu
3. Realizacja zajęć rozwijających podstawowe kompetencje naukowo- techniczne
4. Doskonalenie kompetencji kluczowych uczniów
5. Doskonalenie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli
6. Kształtowanie kompetencji przedsiębiorczych, społecznych, doradztwo edukacyjno – zawodowe
7. Kompleksowy program wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE).

Działania projektu skierowane są do 408 uczniów (191K) oraz 64 nauczycieli (52K) z czterech Szkół Podstawowych w Bielsku Podlaskim. Przedsięwzięcia finansowane w projekcie stanowią uzupełnienie działań prowadzonych przed rozpoczęciem realizacji projektu przez szkoły. Realizacja wsparcia jest dokonywana na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół zatwierdzonego przez organ prowadzący.

Profesjonalne kształcenie zawodowe w Bielsku Podlaskim RPO WP 01.01.2018 -
30.09.2020

Celem projektu było zwiększenie poziomu skuteczności kształcenia zawodowego, zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych w zakresie kompetencji kluczowych i umiejętności zaw. dostosowanych do potrzeb lokalnych pracodawców 369 ucz. (160K) oraz doskonalenie branżowego warsztatu pracy związanego z nauczanym przedmiotem u 17 nauczycieli (14K) z 2 szkół zaw. w Bielsku Podlaskim do 31.03.2020 r. przez realizację kompleksowych programów rozwojowych opracowanych na podstawie indywidualnej diagnozy szkoły.

Zadania realizowane w projekcie.
1. Doposażenie pracowni w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne - zs nr 1
2.Doposażenie pracowni w nowoczesny sprzęt i materiały dydaktyczne - zs nr 4
3.Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe uczniów zs nr 1 (warszaty integracyne z jezyka polskiego i kultury polskiej dla uczniów z Ukrainy 
4. Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe uczniów zs nr 4 (warszaty integracyne z jezyka polskiego i kultury polskiej dla uczniów z Ukrainy
5.Nabywanie kwalifikacji i podnoszenie umiejętności zawodowych przez uczniów zs nr 1
6.Nabywanie kwalifikacji i podnoszenie umiejętności zawodowych przez uczniów zs nr 4
7.Zajęcia wyrównawcze uwzględniające indywidulane potrzeby uczniów – zs nr 1 i zs nr 4
8.Poradnictwo edukacyjno – zawodowe we współpracy z pracodawcami zs1 i zs 4
9.Realizacja kształcenia zawodowego we współpracy z otoczeniem społeczno – gospodarczym – zs nr 1 i zs nr 4
10.Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji kadry dydaktycznej – zs nr 1 i zs nr 4
11.Staże zawodowe dla uczniów i nauczycieli u pracodawców – zs nr 1 i zs nr 4

Wsparcie na starcie UE 01.08.2017 -
30.09.2019

Cel projektu to wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Suwałkach i w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Marianowie do 31.07.2019r. w zakresie kształcenia zawodowego poprzez wsparcie 156 ucz. (48K) oraz 40 n-li (20K) w zakresie kompetencji kluczowych i zawodowych poprzez zajęcia, szkolenia, kursy zawodowe, wsparcie doradcy zawodowego oraz doposażenie pracowni/warsztatów szkolnych we współpracy z pracodawcami.

W ramach projektu uczniowie wyrównają braki z matematyki, j. angielskiego, rosyjskiego, niemieckiego, chemii i fizyki, wyrównają dysproporcje z przedmiotów zawodowych i maturalnych, nabędą nowe kwalifikacje i umiejętności zawodowe poprzez kursy, szkolenia, staże zawodowe i wyjazdy edukacyjne.
Szkolne warsztaty i pracownie zostaną doposażone w nowoczesny sprzęt co pozwoli stworzyć warunki zbliżone do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej.
Nauczyciele podniosą swoje kompetencje cyfrowe w zakresie korzystania z narzędzi TIK do nauczania, nowe metody kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni oraz w zakresie pracy metodą eksperymentu.
Uczniowie w ramach utworzonego Szkolnego Punktu Informacji i Kariery (SPInKa) otrzymają wsparcie doradcy zawodowego w formie grupowych i indywidualnych spotkań doradczych oraz bezpośrednich spotkań z pracodawcami w szkole oraz bezpośrednio u pracodawców w przedsiębiorstwach.

Nowe miejsca reintegracji społeczno-zawodowej w CIS "Żelazna" partner
RPO WP 01.09.2017 -
30.09.2019

Cel projektu to  wzrost aktywności społecznej i zawodowej 50 (30K) osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez stworzenie nowych miejsc reintegracji społeczno- zawodowej w CIS „Żelazna” w Białymstoku oraz utworzenie Filii CIS „Żelazna” w Turośni Kościelnej.  W ramach reinetegracji zawodowej osoby zakwalifikowane do projektu:

- będą uczestniczyć w zajęciach przygotowujących do wykonywania czynności zawodowych w jednej z 10 utworzonych grup reintegracyjnych w zawodach: opiekun/ka osób starszych, pomoc kuchenna, wydawca posiłków/bufetowy, konserwator budynków i stanu technicznego pomieszczeń, sortowacz.
- otrzymają indywidualne i grupowe wsparcie doradcy zawodowego i pośrednika pracy w kierunku zatrudnienia.
- będą mieli możliwość uczestnictwa w stażu zawodowym u pracodawcy
Reintegracja społeczna uczestników projektu obejmować będzie indywidualne i grupowe wsparcie psychologiczne, pracownika socjalnego oraz indywidualne wsparcie coacha.

NOWE HORYZONTY wiedzy i umiejętności RPO WP 01.01.2017 -
30.06.2018

Celem głównym było wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty eduk. PG 1 i PG 9 w B-stoku do 30.06.2018r. w zakresie kszt. ogólnego poprzez rozszerzenie dla 200 ucz. (106K) zaj. wyrówn., podnoszących komp. i rozwijających zainteresowania ukierunkowane na rozwój kom. kluczowych: matemat.-przyrod, z j. ang, rozwijania umiejętności istotnych przy podejmowaniu decyzji eduk.-zawod. z uwzg potrzeb rynku pracy oraz uzupełn. komp. n-li w zakresie nauczania opartego metodzie eksperymentu i TIK

Projekt skierowany jest do uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 1 i Nr 9 w Białymstoku przekształcone w SP Nr 8 i SP Nr 24. Celem gł. projektu jest wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego szkół poprzez rozszerzenie zajęć wyrównawczych, podnoszących kompetencje i rozwijających zainteresowania ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych: matematyczno-przyrodniczych, z języka angielskiego, rozwijania umiejętności istotnych przy podejmowaniu decyzji edukacyjno- zawodowych i uwzględniające potrzeby rynku pracy oraz uzupełnienie kompetencji nauczycieli w zakresie nauczania opartego na metodzie eksperymentu i wykorzystania narzędzi TIK, zakupionych w ramach doposażenia szkoły. W ramach projektu uczniowie wyrównają braki lub podniosą kompetencje z matematyki, fizyki, chemii, biologii , geografii i j. angielskiego. Rozwiną umiejętności ważne na rynku pracy takie jak praca zespołowa, kreatywność, wytrwałość, inicjatywność, w zajęciach sportowych, teatralnych i dziennikarskich. W grupowym i indyw. poradnictwie zawodowym zdobędą informacje o czynnikach trafnego wyboru zawodu oraz opracują Indywidualny Plan Działań Edukacyjno- Zawodowych. W ramach pr. szkoły zostaną wyposażone w nowoczesny sprzęt TIK a pracownie przedmiotów przyrodniczych wyposażone zostaną w narzędzia niezbędne do pracy opartej na metodzie eksperymentu. Nauczyciele podniosą swoje kompetencje cyfrowe w zakresie korzystania z narzędzi TIK do nauczania a uczący przedmiotów matematyczno-przyrodniczych kompetencje w zakresie pracy metodą eksperymentu.

Od szkolenia do zatrudnienia POKL 01.02.2015 -
30.11.2015

 Cel projektu to aktywizacja zawodowa 48 bezrobotnych osób w wieku 30- i 50+ pozostających bez pracy mieszkańców/ek m. Łomża, powiatów: łomżyńskiego, kolneńskiego i zambrowskiego poprzez następujące działania: doradztwo zaw. w formie IPD, szkolenia zawodowe, pośrednictwo pracy, staże zawodowe.

Rezultaty osiągnięte w 100%.

Powrót do aktywności 2 - powrót osób niepełnosprawnych na rynek pracy POKL 01.11.2013 -
30.06.2015

Cel projektu to aktywizacja zawodowa 40 osób niepełnosprawnych w wieku 30- i 50+ pozostających bez zatrudnienia mieszkańców/ek m. Białystok, powiatów: białostockiego, sokólskiego poprzez następujące działania: doradztwo zaw. w formie IPD, szkolenia zawodowe, pośrednictwo pracy, staże zawodowe.

Rezultaty osiągnięte w 100%.

Centrum integracji społecznej "ŻELAZNA" partner
POKL 01.11.2011 -
31.01.2014

Cel projektu to poprawa dostępu do zatrudnienia i reintegracja społeczna i zawodowa osób wykluczonych społecznie zam. powiat białostocki poprzez przygotowanie i działalność CIS (LIDER), 12 m-czna reintegracja zawodowa (NFDK-Partner), reintegracja społeczna i zajęcia edukacyjne (LIDER).

Rezultaty osiągnięte w 100%.

Powrót do aktywności - kompleksowy program wsparcia mieszkańców gminy Czarna Białostocka i Wasilków zagrożonych wykluczeniem społecznym POKL 01.09.2011 -
31.08.2013

Cel projektu to aktywizacja zawodowa 48 osób , w tym 34 osób niepełnosprawnych niezatrudnionych, zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu ubóstwa i bezrobocia zamieszkujących gminę Czarna Białostocka i Wasilków poprzez następujące działania: wsparcie psychologiczne grupowe i indywidualne; wsparcie doradcze grupowe i indywidualne, szkolenia zawodowe ogólne i specjalistyczne, staże zawodowe.

Rezultaty osiągnięte w 100%.


Zapisz ustawienia
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić Ci najlepsze wygodę z korzystania z naszej witryny. Jeśli odrzucisz używanie plików cookie, ta witryna może nie działać zgodnie z oczekiwaniami.
Akceptuję wszystkie
Nie zgadzam się
Czytaj więcej o polityce prywatności...
Analityka
Narzędzia służące do analizy danych w celu pomiaru skuteczności witryny internetowej i zrozumienia jej działania.
Google Analytics
Zgadzam się
Nie zgadzam się
Reklamy
Jeśli wyrazisz zgodę, reklamy na stronie zostaną dostosowane do Twoich preferencji.
Google Ad
Zgadzam się
Nie zgadzam się